Σελίδες


Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

Η τελευταία συνέντευξη του Καζαντζάκη - "Ο Φτωχούλης του Θεού" (video)

Η τελευταία συνέντευξη του Καζαντζάκη - "Ο Φτωχούλης του Θεού" (video)
Ένα σπάνιο οπτικοακουστικό απόσπασμα, από συνέντευξη, την οποία έδωσε ο Νίκος Καζαντζάκης για τη γαλλική τηλεόραση.
Η συνέντευξη δόθηκε στις 22 Μαΐου 1957, λίγους μήνες πριν από τον θάνατο του μεγάλου Έλληνα λογοτέχνη, σε δύο ανθρώπους των γραμμάτων και δημοσιογράφους, τον Pierre Dumayet και τον Max-Pol Fouchet.
Η συνέντευξη αφορούσε δύο από τα βιβλία του Καζαντζάκη, τον "Ζορμπά" και τον "Φτωχούλη του Θεού", που ήταν και το πιο πρόσφατο...
Δεν είχαμε τίποτα να φάμε. Και ήμουν έτοιμος να πεθάνω απ' την πείνα. Και όλοι πέθαιναν γύρω μου. Λοιπόν, μια μέρα, έλαβα μία επιστολή από έναν φραγκισκανό μοναχό που ζει στην Αθήνα.
Μου είπε: "Εάν μεταφράζατε την βιογραφία του αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, που γράφτηκε από τον Ζόργκενσεν, τότε θα σας στέλναμε ένα κιβώτιο με προμήθειες".

(...)
Έτσι, είπα στη γυναίκα μου: "Πάρε το μολύβι και γράψε". Και της υπαγόρευσα κάτι που ο Άγιος Φραγκίσκος δεν είπε ποτέ, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να το είχε πει.
Μια μέρα, ο Άγιος Φραγκίσκος είδε μια αμυγδαλιά μέσα στον χειμώνα. Λοιπόν, ο Άγιος Φραγκίσκος της είπε:
"Αδελφή αμυγδαλιά, μίλησέ μου για τον Θεό".
Και ξαφνικά τότε, η αμυγδαλιά άνθισε...



.egriechen/cretablog.gr